NIKOS THEODORAKIS

NIKOS THEODORAKIS
«"Δημόσια χρέη"! Η εργατική τάξη ξέρει ότι τα χρέη αυτά δεν είναι δικά της και όταν πάρει την εξουσία θα αναθέσει την εξόφλησή τους σε εκείνους που τα έκαναν». (Λένιν, Απαντα, τόμος 33ος, σελ. 203)

Σάββατο, 20 Αυγούστου 2011

ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ Συνολική υποβάθμιση της δημόσιας Παιδείας



Με ελάχιστους διορισμούς, λιγότερα σχολεία, χωρίς το σύνολο των βιβλίων
Με ακόμα χειρότερους όρους για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας ξεκινά στις 12 Σεπτέμβρη η σχολική χρονιά. Κενά, ελλείψεις και λειτουργικά προβλήματα προμηνύει η υποχρηματοδότηση της Παιδείας, ενώ την ίδια στιγμή συνεχίζεται με εντονότερους ρυθμούς η οικοδόμηση του «νέου» σχολείου της ημιμάθειας. Το σύνθημα «πρώτα ο μαθητής», που κάλπικα επαναλαμβάνει η κυβέρνηση, αποκαλύπτεται ότι δεν είναι παρά προπαγανδιστικό εύρημα για να συγκαλυφθεί η συνειδητή και συνολική υποβάθμιση της δημόσιας Παιδείας.
Τις δυσκολίες με τις οποίες ξεκινά η σχολική χρονιά - οι οποίες απορρέουν από την εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής - αναγνώρισε η υπουργός Παιδείας, δηλώνοντας, ωστόσο, ότι «οι πραγματικές αυτές δυσκολίες θα αντιμετωπιστούν και η νέα χρονιά θα ξεκινήσει με ομαλό τρόπο, με γνώμονα το "πρώτα ο μαθητής". Από το Νοέμβριο μέχρι σήμερα, με σειρά αλλαγών και σχεδιασμό, δημιουργήσαμε τις κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε με ελάχιστους πόρους να έχουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα». Τα παραπάνω δήλωσε χτες η Α. Διαμαντοπούλου, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου μπροστά στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ως «κατάλληλες προϋποθέσεις» το υπουργείο εννοεί τις συγχωνεύσεις σχολείων, τις συμπτύξεις τμημάτων, την παραπέρα ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση και άλλα μέτρα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, οι συνταξιοδοτήσειςεκπαιδευτικών φέτος ανέρχονται σε 6.000 και οι διορισμοί μόλις σε 600, ενώ μέχρι τις 8 Σεπτέμβρη θα γίνουν οι τοποθετήσεις αναπληρωτών, που θα είναι μειωμένοι περίπου στο 50%. Με δεδομένα τα τεράστια προβλήματα που αντιμετώπισε η εκπαίδευση προηγούμενες χρονιές, που οι διορισμοί ήταν περισσότεροι - αλλά και πάλι πίσω από τις ανάγκες - μπορεί να καταλάβει κανείς ότι οι επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία δε θα έχουν προηγούμενο. Η ηγεσία του υπουργείου δήλωσε χτες την πρόθεση να καλυφθούν «τρύπες» εξαντλώντας τους ήδη υπηρετούντες εκπαιδευτικούς. Οπως δήλωσε η υπουργός, «ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα που ταλανίζει την εκπαίδευση είναι η ύπαρξη υπεράριθμων εκπαιδευτικών σε ορισμένες περιφέρειες, ενώ σε άλλες υπάρχουν κενά» και εξήγγειλε δειγματολειπτικό έλεγχο στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης «για τη σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού». Αφήνει έτσι ανοιχτό το ενδεχόμενο υποχρεωτικών μετακινήσεων εκπαιδευτικών και από περιοχή σε περιοχή, μέτρο που τινάζει στον αέρα κάθε έννοια οργανικότητας, ανοίγει το δρόμο για την ουσιαστική κατάργηση της μονιμότητας, δημιουργεί καθεστώς ανασφάλειας στους εκπαιδευτικούς, διαλύει οικογένειες και ανατρέπει οικογενειακούς προγραμματισμούς.
Το υπουργείο ανακοίνωσε, επίσης, ότι καθυστερήσεις θα υπάρχουν και στη διανομή των σχολικών βιβλίων. Ειδικότερα, επισημάνθηκε ότι η εκτύπωσή τους είναι σε εξέλιξη «με στόχο» στις 12 Σεπτέμβρη να έχουν παραδοθεί όλα τα βασικά βιβλία και το επόμενο 20ήμερο να παραδοθούν τα υπόλοιπα τεύχη.
Χωρίς τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς, χωρίς βιβλία, με πετσοκομμένες ήδη τις δαπάνες για τη λειτουργία των σχολείων, οικοδομείται το «νέο σχολείο», με το υπουργείο μάλιστα να προσπαθεί να πείσει, ούτε λίγο - ούτε πολύ, ότι αυτή η μιζέρια στην Παιδεία (τη στιγμή που χαρίζονται εκατομμύρια στο κεφάλαιο) είναι ...στοιχείο αναβάθμισης: «Ο εξορθολογισμός του ανθρώπινου δυναμικού και των πόρων που διαθέτουμε δεν αντιτίθεται, αλλά συνδέεται άρρηκτα με την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης που προωθείται μέσα από τις καινοτόμες δράσεις του υπουργείου» (!) δήλωσε χαρακτηριστικά η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου.