NIKOS THEODORAKIS

NIKOS THEODORAKIS
«"Δημόσια χρέη"! Η εργατική τάξη ξέρει ότι τα χρέη αυτά δεν είναι δικά της και όταν πάρει την εξουσία θα αναθέσει την εξόφλησή τους σε εκείνους που τα έκαναν». (Λένιν, Απαντα, τόμος 33ος, σελ. 203)

Τετάρτη, 14 Σεπτεμβρίου 2011

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ Να γίνουμε δάσκαλοι που θα τολμήσουμε να διδάξουμε την αλήθεια



Ανακοίνωση με αφορμή τα προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που γίνονται αυτή την περίοδο

«Μη σκύψεις το κεφάλι! Είτε θα γίνουμε δάσκαλοι που θα τολμήσουμε να διδάξουμε την αλήθεια, τον αγώνα και τελικά την αξιοπρεπή και τίμια στάση ζωής στους μαθητές μας, είτε θα μετρήσουμε το μπόι μας με βάση τα κριτήρια των επιχειρήσεων, που βλέπουν σε κάθε μαθητή και έναν πιθανό πελάτη και αυριανό εργαζόμενο προς εκμετάλλευση».
Τα παραπάνω τονίζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών σε ανακοίνωση της Πανελλαδικής Γραμματείας με αφορμή τα προγράμματα επιμόρφωσης για το «νέο σχολείο», που γίνονται αυτή την περίοδο από το υπουργείο Παιδείας με τη συγχρηματοδότηση της ΕΕ.
Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ με βάση την πείρα από προηγούμενα αντίστοιχα σεμινάρια που έχουν γίνει αλλά και από το τι σημαίνει «νέο σχολείο» στην πράξη, σημειώνει ότι αυτή η «επιμόρφωση» δεν έχει καμιά σχέση με τη λαϊκή ανάγκη να γίνει ο εκπαιδευτικός καλύτερος, επιστημονικά πληρέστερος, πιο ικανός στο να μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά». Αντίθετα, όπως τονίζει στην ανακοίνωσή της:

«Ολο το περιεχόμενο της πιλοτικής επιμόρφωσης συνιστά προπαγάνδα για το "Νέο Σχολείο", στυγνή ιδεολογική χειραγώγηση του εκπαιδευτικού!
  • Καλούν τους εκπαιδευτικούς να "επιμορφωθούν" στη φιλοσοφία και τους στόχους του "Νέου Σχολείου". Δηλαδή, να αποδεχτούν το σχολείο της αγοράς, της διαφοροποίησης, των δεξιοτήτων. Να αρνηθούν το δικαίωμα στην ενιαία και δωρεάν Παιδεία, χωρίς χορηγούς, χωρίς επιχειρηματική δράση.
  • Καλούν τους εκπαιδευτικούς να "επιμορφωθούν" στα νέα προγράμματα και στο ψηφιακό σχολείο. Δηλαδή, να δουλέψουν πιο αποφασιστικά στη διαθεματικότητα, στη σχετικιστική - υποκειμενική αντίληψη για τη γνώση και την αλήθεια, να αποδεχτούν ως κυρίαρχο το ρόλο των "νέων τεχνολογιών" στην εκπαίδευση στη λογική της αντικατάστασης της γνώσης από την πληροφόρηση. Να αρνηθούν ότι πρέπει να διδάξουν ότι η αλήθεια είναι αντικειμενική, ότι ο εκπαιδευτικός έχει τον πρώτο και κύριο ρόλο, παιδαγωγική ευθύνη στο να μορφώσει ολόπλευρα τα παιδιά.
  • Καλούν τους εκπαιδευτικούς να προωθήσουν στη διδασκαλία τους όλες τις δεξιότητες (8) που θέτει ως στόχο η Ευρωπαϊκή Ενωση για να γίνει πιο ανταγωνιστική, πιο κερδοφόρα. Θέλουν τον εκπαιδευτικό να αποδεχτεί την αντιδραστική απάντηση που δίνει το κεφάλαιο στις σύγχρονες δυνατότητες που δίνει η εποχή μας για ολόπλευρη μόρφωση για όλους. Θέλουν τον εκπαιδευτικό να διδάξει την επιχειρηματικότητα, ότι εργάτης και κεφάλαιο είναι μια οικογένεια, να σκέφτεται από πολύ νωρίς για τον εργοδότη.
  • Καλούν τους εκπαιδευτικούς να "επιμορφωθούν" στην αυτο-αξιολόγηση, δηλαδή την αυτοχειρία τους, να αποδεχτούν το νέο ρόλο του διευθυντή - μάνατζερ, να αξιολογούνται με βάση τα κριτήρια της αγοράς, της διαφοροποίησης, της ανταγωνιστικότητας.
Το περιεχόμενο της πιλοτικής επιμόρφωσης στρέφεται ενάντια στο δικαίωμα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας να μορφώνονται ολόπλευρα. Στρέφεται ενάντια στον παιδαγωγικό ρόλο του εκπαιδευτικού και τον μετατρέπει σε παπαγαλάκι των κατευθύνσεων της κυβέρνησης, της ΕΕ, του ΟΟΣΑ».
Το ΠΑΜΕ επισημαίνει ακόμα στους εκπαιδευτικούς ότι «τα "κίνητρα συμμετοχής" και η μοριοδότηση που δίνει το υπουργείο είναι το καρότο για να προωθηθεί η επίθεση στα ίδια τα δικαιώματά μας, στον παιδαγωγικό ρόλο μας, στο εισόδημά μας, στην ίδια τη ζωή μας».