Ετικέτες

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022

«Ευχαριστήριο μήνυμα»

1. ΟΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΚΑΙ Η «ΔΙΑΜΑΧΗ»
 Εγώ λοιπόν, αναφέρομαι στην διαθήκη από τον Συντάκτη της, είτε σαν «Νίκος Κουρής (Θεοδωράκης)» είτε σαν «Νίκος Θεοδωράκης» και δηλώνω ότι εγώ προσωπικά δεν έχω την παραμικρή διαμάχη με κανένα άτομο από αυτά τα οποία αναφέρονται στην ίδια διαθήκη στην οποία συμπεριλαμβάνεται και το δικό μου όνομα.

 Αυτό συμβαίνει για τον απλούστατο λόγο ότι εγώ ούτε διεκδίκησα ούτε διεκδικώ ούτε θα διεκδικήσω πότε στο μέλλον, κάποιο περιουσιακό στοιχείο, από τους ανθρώπους οι οποίοι ξεκίνησαν τη δικαστική διαδικασία.

Αντίθετα τους εκτιμώ σαν προσωπικότητες, τους θεωρώ υπέροχους ανθρώπους και δεν προτίθεμαι να κρίνω τις πράξεις ή τη συμπεριφορά ουδενός εξ αυτών.

 Εύχομαι ειλικρινά να φτάσει σύντομα η μέρα που όλοι μαζί σεβόμενοι τη μνήμη του κοινού μας Δωρητή, να αφήσουμε τα τυπικά και ασήμαντα κατά μέρος ώστε να εκπληρώσουμε τις επιθυμίες του, όπως ακριβώς τις περιγράφει ο ίδιος στη συνταχθείσα διαθήκη.

 Εφόσον λοιπόν προσωπικά δεν αντιδικώ με κανένα, και σεβόμενος τη μνήμη του Μίκη Θεοδωράκη, θα προσπαθήσω να αποφύγω, κατά το δυνατόν, να παρευρεθώ σε οποιαδήποτε δικαστική διαδικασία, και, όπου χρειαστεί, να με εκπροσωπήσει αποκλειστικά ο δικηγόρος μου.

 Εκτιμώ ότι η φυσική μου παρουσία στις δικαστικές αίθουσες για τα αυτονόητα, θα σημαίνει ότι θα προσβάλλω τη μνήμη και την εμπιστοσύνη την οποία έδειξε στο πρόσωπό μου, ο Μεγάλος Διδάσκαλος και Δωρητής μου.

2. Η ΡΙΖΑ ΜΟΥ
Όσον αφορά τη ρίζα μου.

 Από την πληθώρα των στοιχείων που έχω στη διάθεσή μου, αλλά και μεγάλο αριθμό μαρτυριών, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται αυτές της μητέρας μου Αλεξάνδρας Σαμοΐλη, και της εξαδέλφης μου Άννας-Ασπασίας θυγατέρας Ιωάννη Θεοδωράκη, μαρτυρίες τις οποίες ουδέποτε αμφισβήτησε ο διαθέτης, είμαι βιολογικό τέκνο του.

 Πέρα, όμως, από την δικαστική αναγνώριση της βιολογικής μου σχέσης μαζί του, υπάρχει και κάτι άλλο, για μένα εξίσου σημαντικό. Όταν ακούω και όταν παίζω τη μουσική του, θεωρώ ότι νιώθω ακριβώς όπως ένιωθε ο ίδιος τη στιγμή που την έγραφε. Και αυτό δεν είναι κάτι που συμβαίνει από τότε που πληροφορήθηκα ότι είμαι βιολογικό του τέκνο. Συνέβαινε από όταν ήμουν μικρό παιδάκι και δεν είχα καν ιδέα ότι ο συνθέτης αυτών των τραγουδιών που με συγκινούσαν τόσο πολύ, είχε συναντήσει ποτέ στη ζωή του την αγαπημένη μου μητέρα.

 Επομένως, και η διενέργεια του τεστ DNA, το οποίο με συμβούλεψε ο δικηγόρος μου να ζητήσω, αφού δεν υπάρχει άλλος τρόπος απόδειξης του βιολογικού μας δεσμού, πριν ακόμα δημοσιευθεί η διαθήκη στην οποία με αποκαλεί ο Δωρητής μου και ως Νίκο Θεοδωράκη, θα είχε ίσως μεγαλύτερη σημασία αν ζούσε η μητέρα μου. Θα ήταν το μέσον να αποκατασταθεί η δική της αξιοπρέπεια, και να επιβεβαιωθεί ότι οι ισχυρισμοί της ήταν αληθινοί.

 Ανεξάρτητα από την προσέλευση ή μη της Μαργαρίτας Θεοδωράκη, στο εργαστήριο που θα διενεργηθεί το τεστ DNA, σας διαβεβαιώ ότι εγώ δίνω μεγαλύτερη σημασία σε κάτι ουσιαστικότερο. Νιώθω ότι εμπνέομαι από τις ίδιες αρχές και αξίες με τον μεγάλο Δωρητή, δίνοντας προτεραιότητα στη βαθιά πνευματική σχέση Διδασκάλου προς μαθητή και θεωρώ ότι μας ενώνει άρρηκτα με τον Δωρητή μου.

 Για μένα ο Μιχαήλ Θεοδωράκης δεν θα πάψει ποτέ να είναι ο μεγάλος Διδάσκαλος, θα μας ενώνει δηλαδή πάντα, ένα άφθαρτο ύψιστο και παντοτινό πνευματικό DNA, που ο ίδιος με βοήθησε να κληρονομήσω πολύ πριν δημοσιευτεί η διαθήκη του. Ο Δωρητής με βοήθησε να νιώσω τη μουσική του στη διάρκεια πολλών και πολύωρων συναντήσεων που μοιραστήκαμε όσο ζούσε. Βιώσαμε ένα ζηλευτό πνευματικό βαθύ δεσμό ο οποίος είναι πάνω από υλικά αγαθά, τεστ πατρότητας και τυπικά κατά τον νόμο πνευματικά δικαιώματα.

 Είναι κάτι παραπάνω από τα πνευματικά δικαιώματα που μου κληροδότησε σαν παραγωγό του mikis radio, διότι έχουν να κάνουν με το σύστημα αξιών που υπάρχει στη Συνειδησιακή σφαίρα της ύπαρξης του.

3. ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΝΑ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ

Ο Δωρητής με προετοίμασε να αναπαραγάγω το έργο του, για να γίνει γνωστό σε περισσότερο κόσμο.

Και τι σημαίνει να αναπαράγω το έργο του.

Ο Μιχαήλ Θεοδωράκης είναι διάσημος. Η Γιγαντιαία Προσφορά Του, σαν πολυδιάστατη επαναστατική προσωπικότητα στον Οικουμενικό Πολιτισμό είναι κεφαλαιώδους σημασίας και το έργο του ήδη είναι διάσημο. Σε ένα ΜΥΣΤΗ άλλωστε η διασημότητα δεν έχει να προσδώσει αξιακά κάτι στο έργο του.

4. Ο ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ mikisradio

 Μέσα από το ραδιοφωνικό διαδικτυακό σταθμό mikis radio προσπαθώ να αναπαραγάγω το έργο του, όχι επειδή δεν το γνωρίζει ο κόσμος αλλά για να μπολιάζονται με τις πνευματικές του αξίες όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι.
 Έτσι όπως και εμένα με μπόλιασε το άκουσμα των τραγουδιών του από όταν ήμουν μικρό  παιδάκι και συνέβαλε στο να γίνω καλύτερος άνθρωπος. Αυτή η αναβάθμιση μέσα μου συνέβαινε ανάλαφρα, χωρίς καν να μου περνάει η παραμικρή ιδέα ότι κάποτε όχι μόνο θα με ευνοούσε η τύχη να γνωρίσω αυτό το Ιερό Τέρας της Μουσικής, αλλά επιπλέον θα μαθήτευα  και δίπλα του.
 Νιώθω λοιπόν ότι βάζω ένα λιθαράκι, να ακούσουν περισσότεροι άνθρωποι στον κόσμο το έργο του Μεγάλου Δωρητή, ώστε να κατοικούν στον πλανήτη Γη και όχι μόνο, περισσότεροι καλύτεροι άνθρωποι...
 Διότι ο Μίκης Θεοδωράκης πίστευε ότι το άθροισμα των περισσότερων συνειδητοποιημένων πολιτών είναι αυτό που θα μας βοηθήσει να νιώσουμε εν συναίσθηση ώστε να κατανοήσουμε τι σημαίνει Ενότητα, ξεκινώντας από την υπευθυνότητα που νιώθει ένας ένας χωριστά.
 Εκτιμώ ότι θεωρούσε ότι η αναβάθμιση της ανθρωπότητας, αποτυπώνεται σαν το συλλογικό άθροισμα των επιμέρους συνειδησιακών ποιοτικών αισθήσεων του κάθε ενός πολίτη ατομικά.

5. Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΜΟΥ ΣΤΗ ΔΙΑΘΗΚΗ

 Όσον αφορά την αναφορά της διαθήκης προς το άτομό μου, σε ιδιαίτερο μάλιστα εδάφιο, δείχνει την ιδιαίτερη σχέση που μας συνδέει. Και είναι πραγματικά χωρίς σημασία αν με αποκαλεί Νίκο Κουρή, Νίκο Θεοδωράκη ή Νίκο Κουρή (Θεοδωράκη).
 Ακόμα και το τελευταίο ανώνυμο φυσικό πρόσωπο του κόσμου να ήμουνα χωρίς καμία συγγενική σχέση με τον συντάκτη, ακόμα και κάποιος που ο συντάκτης δεν θα τον είχε δει ποτέ στη ζωή του, δεν θα έπεφτε σε κανέναν λόγος να λογοκρίνει είτε να αμφισβητήσει τον λόγο για τον οποίο ένιωσε την επιθυμία ο συντάκτης να τον συμπεριλάβει είτε ως κληρονόμο πνευματικής είτε ως κληρονόμο υλικής περιουσίας. Πόσο μάλλον άνθρωποι οι οποίοι είχαν ευεργετηθεί τα μέγιστα από τον Μεγάλο Διδάσκαλο και Δωρητή. Νομίζω ότι ο Δωρητής θα προσδοκούσε ένα αίσθημα ευγνωμοσύνης με σεμνότητα και ταπεινότητα, να τον ευχαριστήσουμε όλοι μαζί για τη δωρεά του προς όλους εμάς που αναφερόμαστε ως δωρεοδόχοι. Ποτέ δεν θα ήθελε οι δωρεοδόχοι να θελήσουν να λογοκρίνουν τις τελευταίες του επιθυμίες, όπως ο ίδιος τις περιγράφει στη διαθήκη, καθ' ότι ο ίδιος ουδέποτε υπήρξε άπληστος παρά υπήρξε σεμνός ταπεινός και δίκαιος κατά τη διάρκεια του βίου του.

 Εφόσον λοιπόν δεν θα είχαν δικαίωμα να λογοκρίνουν οποιοδήποτε άγνωστο ανώνυμο άτομο ετύγχανε δωρεοδόχος από τον συντάκτη της διαθήκης, σκεφθείτε πόσο μάλλον είναι άτοπον να στρέφονται εναντίον ενός ανθρώπου όπως ο υποφαινόμενος.
Είχα μαθητεύσει δίπλα του σε ιδιαίτερες συναντήσεις και ήδη ο ίδιος ο Συντάκτης της διαθήκης με είχε προτρέψει να ασχοληθώ με το πνευματικό μουσικό του έργο.
Με συμβούλευε με πατρικό ενδιαφέρον και μου έδινε οδηγίες όσον αφορά τον τρόπο ίδρυσης και λειτουργίας του mikis radio.

6. Η ΣΤΑΣΗ ΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
 Όσον αφορά τις δηλώσεις και τη στάση, της αγαπημένης θυγατέρας του αποβιώσαντος, που όλοι γνωρίζουμε την αδυναμία την οποία τρέφει στο πρόσωπό της, στοιχείο που με κάνει και μένα να διάκειμαι ευμενώς προς το άτομο της έχω να πω τα εξής.
 Η δικαστική διαμάχη, την οποία η ίδια ξεκίνησε, είναι στην πραγματικότητα άνευ αντικειμένου. Έχω κατ' επανάληψη δηλώσει ότι δεν υφίσταται εκ μέρους μου καμία περιουσιακή διεκδίκηση.
Είμαι ευγνώμων και βαθιά συγκινημένος από την πνευματική περιουσία την οποία μου εμπιστεύτηκε ο μεγάλος Διδάσκαλος και δωρητής μου και δηλώνω ότι ούτε στο μέλλον προτίθεμαι να διεκδικήσω το παραμικρό υλικό στοιχείο.
 Αντίθετα είμαι ενθουσιασμένος που δεν μου αφήνει με τη διαθήκη του υλικά αγαθά, διότι θα έχανα χρόνο από το χρόνο που έχω στη διάθεση μου για την προώθηση του πνευματικού του έργου και ίσως να είχαν δημιουργηθεί υπόνοιες ότι τον είχα προσεγγίσει για ωφελιμιστικούς λόγους.

7. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΩΝΗΣΗ ΜΟΥ ΩΣ ΝΙΚΟΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
 Όσο για τον «τίτλο» Νίκος Θεοδωράκης τον οποίο μου απονέμει ο μεγάλος δωρητής σε ιδιόγραφο σημείωμα του μέσα στη διαθήκη έχω να πω το εξής.
Μπορεί να τρέφω απεριόριστα αισθήματα εκτίμησης και σεβασμού απέναντι στην Μαργαρίτα Θεοδωράκη αλλά σε καμία περίπτωση, η εκτίμησή μου όχι μόνο προς το πρόσωπό της αλλά και προς το πρόσωπο οποιουδήποτε άλλου φυσικού ατόμου, δεν θα υπερισχύσει της επιθυμίας του Διδασκάλου και Δωρητή μου, ο οποίος στην Διαθήκη του με ιδιόγραφη σημείωση, για να είναι αδύνατον στον οποιονδήποτε να το αμφισβητήσει, με προσφωνεί ως Νίκο Θεοδωράκη.
 Το σεβασμό εκτίμηση προς το πρόσωπό του την έχω θέσει ως προτεραιότητα και την έχω αποδείξει στην πράξη.
 Απόδειξη του παραπάνω ισχυρισμού μου, αποτελεί το γεγονός ότι, παρά τις διαρκείς και επίμονες οχλήσεις από δημοσιογράφους, αρνήθηκα να κάνω οποιοδήποτε σχόλιο.
Δηλώνω δε ότι σέβομαι και θα τιμήσω την επιθυμία του Μεγάλου Διδασκάλου και Δωρητή μου, και ως προς τα σχετικά με το Μίκης radio, αλλά και ως προς τον τίτλο «Θεοδωράκης» τον οποίο ο ίδιος ο Μιχαήλ Θεοδωράκης μου απένειμε.

8. ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΚΒΑΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ METΡΩΝ
 Θα σεβαστώ την απόφαση του δικαστηρίου, όποια και αν είναι. Όμως εγώ γνωρίζω την ταυτότητά μου, και δεν περιμένω κάποια δικαστική απόφαση για να την μάθω.
Την ταυτότητά μου θα την αποδείξω με τον τρόπο που διαχειρίζομαι τις υφιστάμενες συγκυρίες οι οποίες εύχομαι και πιστεύω ότι θα είναι παροδικές. Αυτό είναι το πεδίο που θα φανεί αν είμαι ή δεν είμαι γιος και ποιου.
Διότι η δήλωση του Διδασκάλου και Δωρητή μας, ότι δηλαδή καταλαβαίνω τις Αξίες του, αποτελεί μία τεράστια πρόκληση και πρέπει να αποδείξω στην πράξη με τη στάση μου ότι δεν θα τις προδώσω. Θα προσπαθήσω τουλάχιστον. Άλλωστε όπως ο Μιχαήλ Θεοδωράκης έτσι και εγώ προσωπικά σαν πνευματικό τουλάχιστον τέκνο του, δίνω σημασία σε πράγματα που πραγματικά έχουν αξία. Σε σχέσεις που ανήκουν σε σφαίρες που έχουν να κάνουν με τα Ευγενέστερα Πνευματικά Ιδεώδη της Ρωμιοσύνης.

9. ΔΕΝ ΣΤΗΡΙΖΟΜΑΙ ΣΤΟ ΕΠΩΝΥΜΟ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΩ
 Όσον αφορά την προσωπικότητά μου είμαι από μικρός στο δρόμο. Δεν χρειάζομαι να εξαρτώμαι από κάποιο όνομα, οποιουδήποτε φυσικού προσώπου για να μην πεθάνω απ' την πείνα. Εργάζομαι από μικρό παιδί και από την εργασία μου εξασφαλίζω ότι χρειάζομαι για εμένα και την οικογένειά μου.
Τέλειος δεν είμαι. Στη ζωή μου πέρασα από διάφορα σκαμπανεβάσματα σε άλλα τα κατάφερα σε άλλα απέτυχα.
 Όμως δεν τα παράτησα στα μισά του δρόμου και ακόμα ίσως με αργά βήματα αλλά ακόμη είμαι στην πορεία. Προχωρώ. Ακόμα και σήμερα παίρνω μαθήματα μουσικής και φωνητικής γιατί θέλω να εξελιχθώ. Να νιώθω περισσότερα πράγματα όταν ακούω μουσική βάση της εξειδίκευσης που μου προσφέρει η μαθητεία.
 Οι δυσκολίες για μένα άρχισαν απ' όταν γεννήθηκα. Γνώρισα τον κόσμο μέσα σε ιδρύματα. Και αυτό με δυνάμωσε. Όμως, όλα όσα έζησα, καλά και κακά, ευχάριστα και δυσάρεστα, με όλους τους ανθρώπους με τους οποίους συναντήθηκα, με βοήθησαν να διαμορφώσω τον χαρακτήρα μου και να εξελιχθώ στη ζωή μου.
Ακόμα και αυτό που οι δημοσιογράφοι ονομάζουν «δικαστική διαμάχη», είναι μία ακόμα πρόκληση για μένα. Μου ζητείται να αποδείξω ποιος πραγματικά είμαι. Κάποια στιγμή αναρωτήθηκα αν θα πρέπει να ευχαριστήσω την «αντίδικό μου», μου που μου έδωσε ένα κίνητρο για να αναζητήσω την πραγματική μου σχέση με τον Μεγάλο Δωρητή, και πως θέλω να αξιοποιήσω το δώρο που μου εμπιστεύτηκε εκείνος.

10. ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΜΕ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΟΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΜΑΧΕΣ
 Η δικαστική διαμάχη την οποία ξεκίνησε η Μαργαρίτα Θεοδωράκη, ασφαλώς με απασχολεί, αλλά η στενοχώρια μου για την ενέργειά της αυτή, δεν είναι η μεγαλύτερη που έχω βιώσει.
Για να εξηγήσω τι εννοώ θα μοιραστώ μαζί σας το πιο οδυνηρό γεγονός στη ζωή μου. Συνέβη ακριβώς πριν 46 μέρες, όταν άυπνος και κατάκοπος, από τα χαράματα ήμουν στο Γαλατά, χωρίς να έχω το δικαίωμα να μπω όχι μέσα στην εκκλησία, αλλά ούτε στον προαύλιο χώρο της, ώστε να αποτίσω φόρο τιμής με την παρουσία μου στον πιο σημαντικό άνθρωπο της ζωής μου. Στον άνθρωπο που, σύμφωνα με τις διηγήσεις της μητέρας μου, μου χάρισε το καλύτερο DNA του κόσμου. Το DNA της Απλότητας, της Εν συναίσθησης, της Ενότητας, της Ισότητας, της Δικαιοσύνης, της Οικουμενικότητας, και της Ανθρωπιάς.
Τον άνθρωπο που με μύησε στον ιδεατό κόσμο της μουσικής. Βυθίστηκα με περιέργεια να εξερευνήσω ένα χώρο στον οποίο δεν υπάρχουν κοινωνικά στίγματα, κοινωνικές διακρίσεις και μου έμαθε ότι οι ταμπέλες δεν είναι για τους ανθρώπους αλλά μόνο για τα εμπορεύματα. Πλούτισα από αυτή την εξερεύνηση, άνοιξαν οι ορίζοντες μου προς την Ομορφιά και την Αρμονία.
 Εκείνες τις στιγμές της Εξόδιας Ακολουθίας θεώρησα ότι έπρεπε να τον τιμήσω με τη σιωπή και τη διακριτικότητα μου. Συναισθάνθηκα ότι κάποιοι από το οικείο περιβάλλον Του, λόγω του πένθους θα αδυνατούσαν ίσως να διαχειριστούν τη δική μου παρουσία με κατανόηση και ψυχραιμία.
Το ίδιο θέλω να πιστεύω ότι συμβαίνει και όσον αφορά την προσφυγή των οικείων του στα δικαστήρια.
 Ότι οφείλεται σε συναισθηματική φόρτιση λόγω πένθους.

 Αυτός είναι ο λόγος που δεν έκανα ούτε θα κάνω το παραμικρό σχόλιο περί των σχετικών με δικαστικές υποθέσεις θεμάτων.
Αγαπητοί δημοσιογράφοι μέσα από αυτά τα 10 σημεία, γνωρίζετε τώρα αυτά που χρειάζεται να ξέρετε. Τα υπόλοιπα αφορούν προσωπικά θέματα και δεν είμαι διατεθειμένος να απαντήσω επί αυτών. Όσον αφορά τα υπόλοιπα πρόσωπα τα οποία αναφέρονται στη διαθήκη του εκλιπόντος, τα εκτιμώ και τα σέβομαι, τηρώντας τις επιθυμίες του Διδασκάλου και Δωρητή μου.
 
Ευχαριστώ ιδιαίτερα την Κατερίνα Πανδή που μου συμπαραστάθηκε κατά τη διάρκεια της κηδείας στην Κρήτη.

Ευχαριστώ τον δικηγόρο μου Κυριάκο Ροζάκη για την άψογη δουλειά του πάνω σε ένα τόσο λεπτό προσωπικό μου ζήτημα.

 Ευχαριστώ από καρδιάς και όλους εσάς που με στηρίξατε ευγενικά με το ενδιαφέρον και την καλοσύνη σας είτε προσωπικά, είτε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το facebook και το instagram. Σας ευχαριστώ για τη συμπαράσταση σας έναν έναν ξεχωριστά και όλους μαζί συλλογικά και εύχομαι ο Μεγάλος Μίκης όλου του κόσμου να μας ευλογεί και να μας καθοδηγεί από τους ουρανούς.

Αθήνα 23 Χ 21
Νικόλαος Θεοδωράκης